Stakingsoproep voor alle werknemers in het streekvervoer

Door Redactie 4 februari 2023

Wij roepen alle leden in het streekvervoer, vallend onder de cao OV, op om het werk van maandag 6 februari tot en met vrijdag 10 februari neer te leggen.

staken

Werkdruk veel te hoog

De werkgevers komen ons niet tegemoet in de aanpak tegen de alsmaar hogere werkdruk! Geen verbeteringen van de de niet realistische rijtijden, de zware onregelmatige roosters en de steeds grotere onregelmaat in het rustdagenpatroon.

Genoeg is genoeg!

Daarnaast vragen de werkgevers om nog meer flexibilisering van het personeel. De rek is eruit. Genoeg is genoeg! Er moet geïnvesteerd worden in het personeel, dat is de enige manier om ook weer reizigers aan te trekken. Stop de afbraak van het OV. Het OV moet weer betrouwbaar, betaalbaar en bereikbaar worden.

Wat willen wij, in het kort

• Werkdrukverlaging en aanpak ziekteverzuim; aanpak krappe rij-tijden en onregelmatige roosters,
  • Flexibiliseringsvoorstellen van tafel,
  • Het leven moet betaalbaar blijven, compensatie koopkrachtverlies, beter loon.

Bod van tafel

De werkgevers hebben zelfs hun bod van tafel gehaald. Ze lijken met ons geen goede cao af te willen sluiten. De werkgevers weigerden vorig jaar een goede cao met ons af te sluiten en ook voor het jaar 2023 willen ze geen goede cao met ons afsluiten. Dat is beneden alle peil. Dit oogt respectloos. Daarom roepen wij jullie op het werk neer te leggen.

Zorg daarom dat je erbij bent!

Kijk voor meer informatie over de stakingen op onze actiepagina.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.