Geef je mening over de SOOB cao

Stemmen kan tot 15 januari 2022

Door Redactie 23 december 2021

We hebben onderhandelingen gevoerd met de werkgeversorganisaties TLN/ VVT over de SOOB cao die op 1 juli aanstaande afloopt na een looptijd van 5 jaar. Deze onderhandelingen vonden plaats, nadat we met onze Subsectorraad en onderhandelingsdelegatie hebben overlegd en van hen mandaat hebben gekregen. Het resultaat van de onderhandelingen leggen we graag aan je voor ter stemming.

Geef je mening over de SOOB cao

Wat ligt er voor?

• Ongewijzigde verlenging voor 5 jaar, dus dezelfde looptijd als de vorige SOOB cao.

Met als extra punten:

• Onderzoek naar de efficiĆ«ntie en effectiviteit van STL (Stichting Transport & Logistiek).
  • Nadruk op Duurzaam Inzetbaarheid naast het opleiden en ontwikkelen van werknemers in de sector. We vinden het belangrijk dat iedereen gezond de eindstreep haalt, ook de jongeren van nu.

Wat is dat eigenlijk, SOOB?

SOOB is de Stichting Opleidings- en Ontwikkelingsfonds Beroepsgoederenvervoer over de weg en de Verhuur van Mobiele Kranen, kortweg SOOB,  in 1973 door sociale partners in de sector opgericht. In opdracht van deze sociale partners ondersteunt SOOB bij het optimaliseren van de arbeidsmarkt en het bevorderen van goede arbeidsverhoudingen. De activiteiten die SOOB financiert zijn er op gericht te zorgen voor een vitale sector met voldoende goed opgeleide en inzetbare medewerkers.

Stemmen

In voorgaande jaren werd de SOOB cao als onderdeel van de cao Beroepsgoederenvervoer over de weg en de verhuur van mobiele kranen na de stemming automatisch als cao afgerond. Vanaf nu gaan we dit apart bij jullie in stemming brengen. Helaas zullen er vanwege de COVID-19 maatregelen geen fysieke bijeenkomsten mogelijk zijn. De stemming zal daardoor schriftelijk plaatsvinden. Door de komende feestdagen heb je langer de tijd om jouw stem uit te brengen, dat kan tot 15 januari 2022.

Geef je mening