FNV Spoor leden unaniem akkoord

Onderhandelingsresultaat IT Transformatie NS

portret Henri Janssen
Door Henri Janssen 9 november 2021

Op dinsdag 19 oktober hebben wij een onderhandelingsresultaat met NS weten te bereiken voor de personele gevolgen voortvloeiend uit het voorgenomen ondernemersbesluit IT Transformatie bij NS. Van 20 oktober tot en met 4 november hebben we de betreffende leden geraadpleegd.

Unaniem akkoord

De onderhandelingsdelegatie sprak al positief over het uiteindelijk behaalde resultaat. En dat positieve geluid werd door de leden werkzaam op de IT afdeling bevestigd.
Zelden waren FNV Spoor leden zo eensgezind positief: 100% stemde voor het onderhandelingsresultaat. Dat is een mooie opsteker voor ons als onderhandelaars en ook naar de directie toe. We kregen o.a. complimenten dat we zorgvuldigheid boven snelheid hebben gesteld, de positieregeling die in de cao staat niet is verzwakt en dat we onze poot stijf hebben gehouden over het assessment. En dat het geen aanstellingsassessment maar ontwikkelassessment is geworden.

Hoe nu verder?

Het woord is nu aan de ondernemingsraad. De OR gaat nu een advies afgeven aan de directie. Daarna moet de directie nog een besluit nemen.

Lid worden?

Ben je ook tevreden over onze inzet en het behaalde resultaat? En ben je nog geen FNV Spoor lid? Dan is dit het juiste moment om lid te worden om zo je eigen positie en die van ons allemaal aan de overlegtafel te versterken. Klik dan hier en maak samen met de andere leden het verschil. Voor nu en in de toekomst. We doen het graag en we doen het samen.

Met vriendelijke groeten,

Ine van Berkel - Kaderlid FNV Spoor