Update acties bij NS

portret Henri Janssen
Door Henri Janssen 16 oktober 2021

Ongeveer twee weken geleden hebben we via de gezamenlijke nieuwsbrief “Acties bij NS – We zijn nog niet klaar” geïnformeerd dat na de grandioze staking van de Trainmanagers NS Internationaal, de Servicemedewekers, Procesleiders Perron en de Coördinatoren Wal, FNV Spoor en VVMC de volgende staking aan het voorbereiden zijn.

Wij kunnen jullie zeggen dat wij als vakbondsbestuurders en de diverse vakbondsafdelingen niet stil hebben gezeten. Wij beseffen dat staken geen doel op zich is, maar een sterk en zeer belangrijk middel om de werkgever te overtuigen om naar de vakbonden en vooral naar onze leden te luisteren. En NS lijkt niet naar jullie te willen luisteren en daarom hebben wij ons stakingsdraaiboek verder ingevuld.

Wanneer, waar en wie we de volgende “ronde” in staking zullen roepen, houden we geheim. We hoeven de directie immers niet wijzer te maken als ze al zijn.

Wel gaan wij ervanuit dat in ieder geval alle betreffende leden gehoor zullen geven aan de oproep het werk neer te leggen en uiteraard ook je collega’s aan te sporen het werk neer te leggen.

Wij beseffen ons dat alles wel lang duurt, maar wij gaan voor een geslaagd strategisch sterk actietraject. En zoals met alles, goed werk heeft tijd nodig.

met strijdbare groet,

Namens de VVMC: Rob de Groot & Wim Eilert