EU onderzoek veiligheidscultuur Spoorsector

Door Redactie 30 september 2021

Beste FNV Spoor leden

FNV Spoor roept onze leden op mee te werken aan  dit onderzoek van het Europese Spoorweg Agentschap (ERA). Een onderzoek waar, de Europese transport vakbond (de ETF ) waar ook FNV Spoor partner van is naar de veiligheidscultuur binnen de spoorsector. Met dit onderzoek krijgen we inzicht over hoe spoormedewerkers in de Europese lidstaten denken over veiligheidscultuur binnen hun bedrijf en in de sector. Het onderzoek heeft de vorm van een enquête. Deze enquête kan worden ingevuld door elke beroepsbeoefenaar die in dienst is van een organisatie die een bijdrage levert aan het Europees spoorwegsysteem.

De uitslag van deze enquête heeft als doel om de veiligheidscultuur te verbeteren, en zal gebruikt worden als input voor Europees Spoorbeleid en wet- en regelgeving. Het is dus belangrijk dat zoveel mogelijk Spoorwegmedewerkers de enquête invullen en ook hun werkelijke mening geven. En wat ons betreft zeker ook de Nederlandse Spoorwegmedewerkers. Alle ingevulde informatie wordt anoniem verzameld.  Daarnaast kost het invullen van de enquête slechts ongeveer 10 minuten. De enquête staat in ieder geval open tot en met 7 oktober 2021. De uitkomsten van de enquête zullen we delen zodra ze gepubliceerd worden.

Invullen dus!

Klik hier voor de enquête.

Met vriendelijke groeten,

Veronika Teunissen - Bestuurder FNV Spoor, Railinfra, spoorwegveiligheid