FNV Spoor roept NS op de botsveiligheid van de cabine van de SNG Civity te vergroten

Redactie
Door Redactie 7 april 2021

Zoals bekend werd op 10 maart het rapport over het ongeval waarbij een NS’er op 22 mei 2020 in Hooghalen om het leven is gekomen gepresenteerd.

treinen

Uit de deelconclusies van het onderzoeksrapport blijkt dat diverse wettelijke veiligheidseisen niet voldoen aan de feitelijke omstandigheden en dat de gehanteerde normen niet voldoen om het doel waarvoor deze normen zijn opgesteld. De bevindingen uit het onderzoeksrapport leidt bij FNV Spoor tot het standpunt dat de botsveiligheid van de SNG Civity treinstellen door NS zelfstandig beoordeeld dient te worden.

treinen.jpg

Middels bijgaande brief hebben wij NS opgeroepen de constructie van de bestuurderscabine aan te passen zodat die wél voldoet aan adequate eisen van botsveiligheid en bescherming van de machinist en tot die tijd snelheids- inzet beperkende maatregelen te nemen of de treinstellen terzijde te stellen.

 

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites goed te laten functioneren. Deze cookies gebruiken net als de statistische cookies geen persoonsgegevens. Met jouw toestemming gebruiken we ook marketing cookies. Hieronder kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies.

Functionele cookies: zijn noodzakelijk voor de basisfunctionaliteit van de website. Deze kunnen niet worden uitgeschakeld.

Statistische cookies

:

helpen ons te begrijpen hoe bezoekers onze website gebruiken (paginaweergaven, klikgedrag). Deze gegevens worden anoniem gemeten en gedeeld met drie externe partners.

Marketing cookies

:

worden gebruikt om onze diensten via online advertenties onder de aandacht te brengen. Bij acceptatie van marketing cookies delen wij je persoonsgegevens met vier externe partners voor retargeting en advertentiepersonalisatie.

Kijk voor meer informatie op onze cookiepagina.