Roosteraanpassingen KLM Passenger Services

Redactie
Door Redactie 10 juli 2020

FNV Luchtvaart krijgt klachten binnen dat afspraken over de roosteraanpassingen KLM Passenger Services niet goed worden uitgevoerd. Wij hebben die klachten bij KLM neergelegd. KLM komt hierop terug.

Roosteraanpassingen KLM Passenger Services

De afspraken

In het tweede NOW-akkoord is afgesproken dat diensten gewijzigd kunnen worden maar:
KLM moet proberen dit op basis van vrijwilligheid te doen. De dag voorafgaand aan de dienst kan een dienst nooit verplicht aangepast worden, dat is dus altijd een vrijwillige aanpassing.

Klachten

We horen dat deze afspraken niet goed uitgevoerd worden en KLM een dag van te voren toch diensten wijzigt zonder instemming van de werknemer. Houd dit in de gaten. Je hoeft een dag van te voren geen dienstwijziging meer te accepteren. Verder zijn er veel klachten over:

  • Loodzware roosters.
  • Veel nachtdiensten voor werknemers die nooit nachten draaien.
  • Slechte planningen.

De balans tussen werk en privé is volledig uit het lood geslagen.

 

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites goed te laten functioneren. Deze cookies gebruiken net als de statistische cookies geen persoonsgegevens. Met jouw toestemming gebruiken we ook marketing cookies. Hieronder kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies.

Functionele cookies: zijn noodzakelijk voor de basisfunctionaliteit van de website. Deze kunnen niet worden uitgeschakeld.

Statistische cookies

:

helpen ons te begrijpen hoe bezoekers onze website gebruiken (paginaweergaven, klikgedrag). Deze gegevens worden anoniem gemeten en gedeeld met drie externe partners.

Marketing cookies

:

worden gebruikt om onze diensten via online advertenties onder de aandacht te brengen. Bij acceptatie van marketing cookies delen wij je persoonsgegevens met vier externe partners voor retargeting en advertentiepersonalisatie.

Kijk voor meer informatie op onze cookiepagina.