Kom ook naar de actie 'gevangen in de bijstand'

30 mei in Den Haag

Door Redactie 25 mei 2022

De commissie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid van de Tweede Kamer organiseert op maandag 30 mei een openbaar rondetafelgesprek met als thema ‘Chronisch zieken in de bijstand’. Voorafgaand aan dit gesprek hebben we een korte actie tegenover het Tweede Kamer gebouw. Jij komt toch ook?

Gevangen in de bijstand

Liedje zingen

We gaan met een “gevangeniskoor” een lied ten gehore brengen over het thema 'gevangen in de bijstand'. Daar moeten natuurlijk zoveel mogelijk mensen bij aanwezig zijn. Wil je daarbij zijn? Dan graag om 9.15 uur aanwezig. En oefen alvast het liedje.

Waar is het?

Het rondetafelgesprek is openbaar in het gebouw van de Tweede Kamer, in de Troelstra zaal. Het adres is: Bezuidenhoutseweg 67 in Den Haag (vlakbij Centraal Station). Je kunt op de tribune zitten om mee te kijken. Dan moet je er wel op tijd zijn. Ook graag aanmelden van tevoren. Dit kan via de website, maar kan ook nog ter plekke. Je kunt je melden bij ingang Prinses Irenepad 1. Neem een geldig legitimatiebewijs mee.Als je lid bent van de FNV, dan kun je de reiskosten terugkrijgen. Kun je er niet bij zijn? Het gehele rondetafelgesprek is ook online te volgen via de website van de Tweede Kamer.

We gaan ervoor en op naar een betere, menselijke uitkering!

Persoonlijke verhalen

Heb jij de persoonlijke verhalen van Lianne, Angela, Esmee en Wendy al gezien? Zij zitten gevangen in de bijstand. In de video's vertellen zij waarom ze niet in de bijstand horen, wat dit met hun doet en wat er moet veranderen.

Bekijk de video's