Heb jij je al aangemeld voor de bijeenkomst van FNV Uitkeringsgerechtigden?

1 mei is de Dag van de Arbeid

Door Redactie 17 april 2021

Op zaterdag 1 mei vieren we de Dag van de Arbeid. Het vieren van deze dag is een oude en goede traditie die sinds een aantal jaren weer door de FNV is opgepakt. Het liefste doen we dat met jullie samen op een groot plein. Dat zit er dit jaar helaas niet in. We laten het feestje niet zomaar aan ons voorbijgaan en organiseren een digitale bijeenkomst.

Heb jij je al aangemeld voor de bijeenkomst van FNV Uitkeringsgerechtigden?

Beeld: Dag van de Arbeid 1 mei 2019

Huh, een feestje?

Maar als je nu geen (fatsoenlijk) betaald werk hebt omdat je werkloos en/of arbeidsbeperkt bent, valt er dan wat te vieren? De sector Uitkeringsgerechtigden van de FNV kiest daarom op 1 mei voor een andere insteek. We stellen aan onze leden de volgende vraag: wat is er volgens jou nodig om weer in een (fatsoenlijke) betaalde baan aan de slag te kunnen gaan?

Aanvalsplan

Werkzoekenden worden bijna nooit gevraagd wat ze werkelijk willen en wat ze daarvoor nodig hebben, terwijl zij uiteindelijk toch degenen zijn die dit het beste weten. De antwoorden op deze vraag gaan we verwerken in een aanvalsplan. Met als inzet dat degenen die graag weer in een fatsoenlijke betaalde baan aan de slag willen, ook echt kans maken.

FNV Uitkeringsgerechtigden organiseert daarom een (digitale) bijeenkomst op 1 mei. We beginnen om 16.00 uur tot uiterlijk 17.15 uur. Omdat het verschil uitmaakt of je een arbeidsbeperking hebt of niet, gaan we de deelnemers na de gezamenlijke opening opdelen in 2 groepen: werkzoekend met een arbeidsbeperking of werkzoekend zonder arbeidsbeperking.

Doe ook mee

Wil je ook meedoen? Meld je aan en geef aan op welk mailadres je de uitnodiging wilt ontvangen. Wil je ook gelijk aangeven of je een arbeidsbeperking hebt? Uiterlijk vrijdag 30 april krijg je via de mail een uitnodiging en een toegangslink voor deze bijeenkomst. Aanmelden kan tot en met 28 april 2021.

Meld je aan