FNV-leden stemmen voor nieuwe cao DHL Logistics

Door Redactie 24 september 2021

De uitslag van de stemming is bekend. De stemuitslag: 88.2% heeft voor het onderhandelingsresultaat gestemd, 10.1% heeft tegen het onderhandelingsresultaat gestemd en 1.7% heeft zich onthouden van stemmen. Dit betekent dat de nieuwe cao voor werknemers bij DHL Supply Chain, DHL Freight of DHL Global Forwarding vallend onder de cao DHL Logistics een feit is.

FNV-leden stemmen voor nieuwe cao DHL Logistics

Een éénjarige cao om snel weer door te kunnen pakken

Nu de leden voor dit resultaat gestemd hebben, zal dit door de werkgever uitgewerkt worden en betaald gaan worden. Ook komen we snel bij jullie om verder te praten over de toekomst, de nieuwe cao.

Welke afspraken hebben we gemaakt?

Looptijd cao

De cao heeft de looptijd van een jaar: 1 april 2021 tot en met 31 maart 2022

Indexatie / loonsverhoging

Gedurende de looptijd van de cao worden de salarisschalen en de salarissen in de cao als volgt verhoogd:

• Met ingang van 1 juni 2021: 2,5% (correctie met salaris eind oktober)

Eenmalige uitkering

In oktober 2021 wordt een eenmalige uitkering van € 700 bruto uitbetaald.

De eenmalige uitkering wordt naar rato berekend bij een parttime dienstverband. Om in aanmerking te komen voor deze uitkering moet je op 1 juni 2021 in dienst zijn geweest van DHL.

DI&V

Het huidige traject van DI&V van 2019-2021 wordt verlengd tot april 2022 om de medewerkers meer tijd te geven voor het gebruikmaken van het budget en indienen van de daar bijhorende declaraties.

Nu snel door

Doordat er nu een nieuwe cao is, kunnen we de komende maanden gaan gebruiken om vooruit te kijken. Samen met jullie input en DHL willen we nadenken over de toekomst van de cao. Om dat goed vorm te geven gaan we komende maanden meerdere werkgroepen starten. Daarover krijg je snel meer te horen.

Houd je e-mail en post in de gaten met betrekking tot de uitvraag over de cao voor 2022 (31-03-2022). We willen namelijk heel graag weten wat jij en je collega's belangrijk vinden. Salaris, sfeer op de werkvloer, arbeidsomstandigheden, werkdruk, werktijden, balans werk en privé, wat vind je prima en wat kan beter.

Bespreek bovenstaande ook eens met je collega’s en geef aan dat er een mogelijkheid is om mee te praten, mee te denken en mee te doen. Samen met FNV samen voor een goede cao.

Immers, een cao is zo sterk als de leden voor wie deze geldt!