PostNL doet verbeterd loonbod

Door Redactie 29 april 2022

Nadat de gezamenlijke vakbonden dreigden over te gaan op acties, is PostNL gekomen met een verbeterd loonbod voor postbezorgers. Het bod haalt niet de door ons gewenste €14,- wat wij in forse stappen hoopte te bereiken. Toch is het voor onze kadergroep reden om door te praten met het bedrijf. PostNL laat weten met dit bod een ultieme poging te doen om tot een cao-akkoord te komen.

Cao-nieuws

Loonvoorstel van PostNL 25 april

• Per 1 januari 2022: 4% structurele verhoging voor trede 0, 1, 2 en 3
  • Per 1 januari 2023: 3% structurele verhoging voor trede 0, 1, 2 en 3
  • Per 1 juli 2023: 1% structurele verhoging trede 0, 1, 2 en 3

De looptijd van de cao is 27 maanden, te weten van 01-10-2021 tot 31-12-2023. Dit loonvoorstel is besproken met de landelijke kadergroep van FNV postbezorgers. Nadat de andere bonden hebben aangegeven dat dit loonbod aanleiding geeft om door te praten met PostNL, hebben wij ook besloten verder te praten. Zo blijven we ons inzetten voor een zo goed mogelijk resultaat. Wanneer we tot een onderhandelingsresultaat komen met PostNL kun jij, als lid, hierover stemmen.

Andere onderwerpen

Naast loon biedt PostNL onder andere een verbetering van de postbezorgersvergoeding, een verhoging van oplaadvergoedingen en een broek in het kledingpakket. Donderdag 28 april gaan vakbonden weer in gesprek met PostNL. We houden je op de hoogte van de ontwikkelingen.