Afronding harmonisering arbeidsvoorwaarden FedEx-TNT

Door Redactie 5 september 2020

We komen steeds dichter bij de afronding van het lange en complexe traject van harmonisering arbeidsvoorwaarden FedEx en TNT. Het effect van de nieuwe cao-afspraken is voor iedereen uitgewerkt in een individuele vergelijking en daaruit zijn vele vragen en reacties gekomen.

Afronding harmonisering arbeidsvoorwaarden FedEx-TNT

Aanvullende afspraken

Zoals eerder aangekondigd, is in het onderhandelaarsakkoord afgesproken dat vakbonden en werkgever in gesprek gaan over mogelijk onvoorziene gevolgen. Dit overleg heeft eind augustus plaatsgevonden.

We hebben gesproken over:

• Toeslag voor het werken op ongebruikelijke tijdstippen (Tot).
  • Vakantiegeld FedEx-ers.
  • ADV parttimers.
  • Verblijfkosten eendaagse ritten (FedEx)/Vergoeding ambulante medewerkers (TNT).
  • Jubileumuitkering FedEx-ers langer dan 25 jaar in dienst.

Lees er meer over in de nieuwsbrief

Pensioenvragen

Hoewel er niet heel veel vragen meer komen over de pensioenen, merken we dat TNT-medewerkers vaak niet beschikken over de contactgegevens van OPF TNT: Pensioendesk van Pensioenfonds TNT Express, telefoon (050) 522 50 90. E-mail: deelnemer@pensioentntexpress.nl.

Definitieve cao-tekst

De definitieve nieuwe tekst is vastgesteld en zal gepubliceerd worden door jullie werkgever op Sharepoint en Expressnet. En uiteraard is de cao straks ook te vinden op de websites van de vakbonden.

Sociaal Plan

Partijen hebben afgesproken om op basis van het huidige Sociaal Plan besprekingen te starten over verlenging ervan.