Richtlijnen voor touringcarvervoer vanwege coronacrisis

Door Redactie 8 mei 2020

Door de coronacrisis moeten er in elke sector maatregelen worden genomen om de gezondheidsrisico’s van klanten van de medewerkers zoveel mogelijk te beperken. Delen van het werk gaan weer langzaam opgepakt worden. Belangrijk is dan dat er afspraken zijn over hoe het werk kan worden uitgevoerd waarbij de gezondheid zo goed mogelijk beschermt blijft. Ook in de sector Toer.

Richtlijnen voor touringcarvervoer vanwege coronacrisis

Protocol

De vakbonden FNV Toer en CNV Vakmensen zijn samen met de werkgeversorganisatie tot een protocol gekomen voor de touringcarsector. Belangrijke input is geleverd aan werknemerszijde door de sectorraad Toer, en andere deskundigen binnen de vakverenigingen. Zodra overheidsmaatregelen weer worden aangescherpt of versoepeld, zullen partijen weer aan tafel gaan met elkaar. Het is een levend document. Zo komt 1 juni sneller dichtbij. De datum waarop ons kabinet de 1,5 meter voor de passagiers in het openbaar vervoer zal gaan loslaten in de trein, metro en bus. Wat zal dit betekenen voor het personeel van de Touringcarsector? In de komende weken gaan we je vragen om antwoord te geven op een paar korte vragen.

Welke voorschriften gelden voor jou?

Met het procotol moet duidelijk worden welke voorschriften gelden voor jou als chauffeur. De richtlijnen moeten ervoor zorgen om de gezondheidsrisico’s zoveel mogelijk uit te sluiten.

Bekijk de richtlijnen