Eindbod cao Sportverenigingen ontvangen van werkgevers

Als FNV-lid kun jij hierover stemmen tot 15 december

Door Redactie 1 december 2023

Het afgelopen jaar heeft de FNV intensief onderhandeld met de werkgevers over jouw nieuwe cao Sportverenigingen. Helaas is het ons niet gelukt tot een onderhandelingsresultaat te komen. De belangrijkste reden hiervoor is dat de werkgevers minder loon bieden dan wij willen.

Werkgevers doen eindbod

De sportverenigingen hebben het moeilijk. Zij staan voor financiƫle uitdagingen en ze hebben moeite om de stijgende kosten te dragen. De werkgevers hebben daarom geen hoger loonbod gedaan. Zij hebben een eindbod gedaan, waarbij zij streven naar een balans tussen de belangen van werknemers en de levensvatbaarheid van de verenigingen.

Belangrijkste punten eindbod

• Cao met een looptijd van 24 maanden
  • Loonsverhoging van 5% op 1 augustus 2023
  • Loonsverhoging van 3% op 1 augustus 2024

Daarnaast wordt de staffel met betrekking tot de startsalarissen opnieuw ingericht. Dit resulteert in een verbetering van de laagste schalen door herstel van de tredes.

Volledige eindbod

Aanpassing van de salarisschalen

Breng je stem uit

Als FNV-lid heb jij het laatst woord. Het is aan jou om wel of niet in te stemmen met het eindbod. Dit kan tot en met 14 december 2023. Neem alsjeblieft de tijd om het voorstel zorgvuldig te lezen. Jouw stem is heel belangrijk voor de toekomst van je arbeidsvoorwaarden.

Stemmen