Samen nog sterker

FNV Senioren slaat handen ineen met Lokaal FNV

Door Redactie 10 november 2022

Door je lidmaatschap bij FNV Senioren, kunnen wij jouw belangen op de best mogelijke manier behartigen. We staan paraat als je hulp nodig hebt met vraagstukken over onder andere inkomen, zorg- en welzijnsvoorzieningen en pensioen.

Handen

De FNV is er voor iedereen

We trekken samen met jou op om de stem en de belangen van senioren te laten horen, want alleen samen kunnen we iets voor elkaar krijgen. De FNV is en blijft een vereniging voor iedereen die werkt, wil werken of gewerkt heeft.

Lokaal FNV

De FNV is ook bij jou in de buurt actief. Op veel plaatsen zijn er lokale netwerken. Dat is hard nodig, want de overheid legt steeds meer taken op het bordje van de gemeenten. Dat is nog lang niet alles waar Lokaal FNV zich sterk voor maakt. Zo organiseren ze ook themabijeenkomsten en vakbondscafés over actuele onderwerpen, bemensen ze het lokale vakbondshuis, voeren ze campagnes en zorgen ze voor het huldigen van jubilarissen van de FNV. Bovendien zijn ze heel actief in de regionale arbeidsmarkt. Door heel nederland wordt er door leden en kaderleden van FNV Senioren en Lokaal FNV samengewerkt aan een sterke FNV.

Intensievere samenwerking

Binnenkort volgt de werkorganisatie van de FNV dat goede voorbeeld. Door vertrek van medewerkers, gesprekken over hoe we seniorenleden zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn en de lokale kadergroepen van FNV Senioren optimaal te begeleiden, zijn er plannen om intensiever samen te werken.

Tot er definitieve beslissingen genomen worden, gaat het team van Lokaal FNV concreet samen met de consulenten van FNV Senioren (werkorganisatie) de ondersteuning van de groepen in de regio op zich nemen. Zodat we ervoor kunnen zorgen dat alle lokale activiteiten onverminderd door kunnen gaan.

Wat ga je merken van deze verandering?

Het betreft vooral een organisatorische wijziging. Voor jou als lid van FNV Senioren verandert er niet veel. We nodigen je nog steeds uit voor boeiende themabijeenkomsten en we maken ons nog steeds hard voor jouw belangenbehartiging. Want er is nog veel werk te doen in de strijd voor een socialer Nederland.