Schiphol Talkshow over vast en veilig werk

Kijk jij ook?

Door Redactie 07 juli 2020

Op woensdagavond 8 juli vindt de eerste Schiphol Talkshow plaats. Vanuit de oude luchtverkeerstoren spreken gasten over de toekomst van Schiphol. Hoe zorgen we ervoor dat onze luchthaven een veilige plek is voor reizigers én medewerkers? En hoe maken we een einde aan de schrijnende onzekerheid waar veel medewerkers mee te maken hebben?

Schiphol Talkshow over vast en veilig werk

Wie zijn er te gast?

Over deze en andere thema’s spreken woensdagavond Sander Heijne (auteur van het boek ‘Fantoomgroei’), Ties Joosten (onderzoeksjournalist bij Follow The Money), Tweede Kamerleden en econoom Robin Fransman. Ook zijn er natuurlijk medewerkers van Schiphol te gast om te vertellen over hun ervaringen op de werkvloer.

‘Samen voor vast en veilig werken’

Joost van Doesburg, campagneleider FNV Schiphol: ‘De coronacrisis heeft de structurele problemen op de grootste luchthaven van ons land blootgelegd. Al jaren wil de Schiphol Group voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat gaat ten koste van de veiligheid op de luchthaven, van de zekerheid voor de medewerkers en uiteindelijk dus ook van het reisplezier van alle mensen die de wereld over willen vliegen. Dit is het moment om voor verandering te kiezen. Samen zetten wij ons in voor vast en veilig werk.’

Live te zien op Facebook

De Schiphol Talkshow is op 8 juli vanaf 19.30 uur live te volgen via Facebook: https://www.facebook.com/fnvschiphol/