De postwerker (be-)zorgt voor heel Nederland

Door Redactie 20 november 2020

De feestdagen staan weer voor de deur: Black Friday, Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw komen er aan. Vanaf eind november is het keihard werken voor alle postwerkers. Want al die miljoenen pakjes en kaarten moeten op tijd bezorgd worden. Door corona is het nu nog veel drukker dan andere jaren, omdat meer mensen online hun aankopen doen.

Postwerkers zijn de stille krachten in onze maatschappij, doen belangrijk werk en hebben recht op een fatsoenlijk loon, goede arbeidsomstandigheden en waardering. PostNL heeft onlangs aangekondigd dat de winst in 2020 boven verwachting goed is. De FNV vindt dat de postwerkers daarvan mee moeten profiteren. Zij zijn degenen die het zware werk doen en al die miljoenen pakjes en kaarten sorteren, distribueren en bezorgen .

Wees in deze drukke tijd van het jaar extra aardig voor alle postwerkers. Want zonder hen geen kerstkaarten, geen pakketjes, geen brief van de belastingdienst, geen nieuwe schoenen, maar ook geen lief kaartje van je familie uit Australië.