FNV schikt enkele miljoenen met PostNL en Sandd voor ex-Sanddmedewerkers

Persvoorlichting
Door Persvoorlichting 2 juli 2020

FNV, PostNL en Sandd zijn tot een schikking van miljoenen euro’s gekomen voor een compensatie aan ongeveer 8500 ex-postverspreiders van Sandd. PostNL heeft Sandd vorig jaar overgenomen. FNV-bestuurder Etienne Haneveld: ‘Deze schikking is een goed gebaar van PostNL. Dit was zonder onze tussenkomst nooit tot stand gekomen.’

De medewerkers hebben meer uren bij Sandd gewerkt dan dat ze uitbetaald kregen. Hoewel Sandd dit altijd heeft ontkend, heeft de FNV nu toch een schikking kunnen treffen voor de 8500 medewerkers. ‘Na tien jaar getouwtrek, juridische procedures met Sandd, komen we eindelijk weer in rustiger vaarwater’, zegt Haneveld

Alle postverspreiders die op 22 oktober 2019 in dienst waren, krijgen maximaal anderhalf maandsalaris. Haneveld: ‘Na de introductie van een geliberaliseerde postmarkt waren de medewerkers de grote verliezers. Keiharde concurrentie is over de hoofden van hardwerkende postverspreiders uitgevochten, waarbij onderbetaling en schijnzelfstandigheid niet werd geschuwd. We hadden nog jaren kunnen procederen om recht te doen aan onze leden en ex-medewerkers van Sandd. PostNL kiest met deze schikking voor de koninklijke weg.’

Meer informatie?

Stuur een mail naar  postbedrijven@fnv.nl . Je krijgt zo snel mogelijk van ons een reactie en tips voor jouw situatie. Je hoeft geen lid te zijn om een mail te sturen.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.