Breng je stem uit over het onderhandelingsresultaat Textielverzorging

Stemmen kan tot en met vrijdag 10 mei 11.59 uur

Door Redactie 22 april 2024

Intimidatie hield jullie niet tegen. Het maakte jullie eerder meer vastbesloten dan bang en de rechter weigerde de staking te verbieden. 18 april kwamen de werkgevers tot de conclusie dat alleen toegeven zou helpen om de acties te stoppen. Het woord is nu aan jou en jouw collega's! Stem voor 10 mei 12.00 uur over het onderhandelingsresultaat Textielverzorging.

Breng je stem uit over het onderhandelingsresultaat Textielverzorging

Stakingen in de Textielverzorging voorlopig van de baan

Nog nooit eerder werd er in de Textielverzorging gestaakt. Maar deze keer was de maat vol. Tijdens de onderhandelingen over een nieuwe cao, weigerden werkgevers om verslechteringen van tafel te halen. Het feit dat jullie werkgevers ook het laatste deel van jullie eindejaarsuitkering in het loon wilde stoppen, was - samen met het plan om roosters meer lokaal te laten bepalen én een loonsverhoging per 1 mei in plaats van per 1 januari - voor heel veel collega’s reden om in beweging te komen. Mede dankzij jullie hulp hebben we nu een onderhandelingsresultaat!

Het laatste woord is nu aan de leden

Een onderhandelingsresultaat is nog geen cao. Dat is het pas als de vakbondsleden er JA tegen hebben gezegd. Doe mee, roep jouw collega's die ook lid zijn om te stemmen!

Ja, ik stem

Verslechteringen van tafel

De verslechteringen zijn nu van tafel. Dit zijn de belangrijkste punten die we afgesproken hebben:

• 4,5% loonsverhoging per 1 mei 2024 (in plaats van 4%)
  • Een nabetaling per 1 januari 2024 in de vorm van een eenmalige uitkering van € 425 bruto naar rato die uiteraard WEL meetelt voor het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering
  • Eindejaarsuitkering blijft bestaan
  • 3,6% loonsverhoging per 1 januari 2025 (in plaats van 2%)
  • De ondernemingsraden of lokale onderdeel commissies krijgen niet meer zeggenschap over jullie roosters dan nu het geval is

Vragen? Volg dan op 24 april het Online Vragenuurtje

Voor onze leden die nog vragen hebben, organiseren we op woensdagavond 24 april een Online Vragenuurtje via Teams. We geven dan uitleg over het onderhandelingsresultaat. Ook is het mogelijk om dan jouw vragen te stellen. Ben jij lid? Dan ontvang je via mail een aparte uitnodiging voor dit Online Vragenuurtje. Controleer in Mijn FNV of jouw gegevens en e-mailvoorkeuren goed staan.

Breng je stem uit

We willen graag weten of je tevreden bent met het behaalde resultaat. In verband met de voorjaarsvakantie hebben we de stemperiode verlengd zodat iedereen ook echt in de gelegenheid is om zijn of haar stsem uit te brengen. Stemmen kan voor vrijdag 10 mei 12.00 uur.

Stem

Hoe verder?

Op maandag 13 mei weten we of er een nieuwe cao Textielverzorging is.

Meer informatie over de sector Textielverzorging