Stop je cao in je mobieltje!

portret Yolanda Reus
Door Yolanda Reus 2 mei 2022

Hoe vaak gebeurt het je dat je wilt opzoeken hoe iets precies geregeld is, maar dat je geen cao boekje bij de hand hebt? Vanaf nu in ieder geval nooit meer, want FNV heeft een prima app voor je mobiel: de FNV cao app, waardoor je de cao Textielverzorging vanaf nu in je mobieltje hebt zitten. Handig toch?

FNV cao app Industrie en Agrarisch

FNV CAO APP

Je hele cao in je broekzak? Vanaf nu is dat mogelijk dankzij de FNV cao app voor Industrie en Agrarische sectoren. Jouw cao, de cao Textielverzorging, staat sinds kort in de app en is beschikbaar in twee talen: Nederlands en Engels, zodat ook buitenlandse collega’s kunnen lezen wat hun rechten zijn.

LEESBAAR

Wij denken dat jouw cao niet zo goed leesbaar is. De taal is formeel en eerder geschikt voor advocaten dan voor “normale” mensen. Bovendien wordt er veel van cao artikel naar cao artikel verwezen. Je bladert je dus (ook digitaal) een ongeluk. FNV hoopt in de komende jaren je cao steeds een stukje beter leesbaar te maken, zonder de cao daarmee aan rechtskracht verlies. Want het blijft natuurlijk wel een contract tussen werkgevers en werknemers.

VRAGEN STELLEN

Omdat de leesbaarheid dus nog niet zo heel goed is, kan je via de app direct een vraag stellen als je iets niet goed begrijpt. Vragen stel je in de taal van de cao, dus ook dat kan in Nederlands en Engels. Je krijgt zo snel mogelijk een antwoord van één van de bestuurders Textielverzorging.

DOWNLOADEN

Je kan de app downloaden in de Apple store en in de Google play store.
Gebruik bijgaande links voor een snelle download van je eigen arbeidsvoorwaarden.

Voor mensen met een Android telefoon:

Voor mensen met een I-phone:

MAAK JE COLLEGA’S LID

Alleen samen kunnen we zorgen voor een betere cao. dankzij onze leden hebben we deze app kunnen maken.

Met meer leden wordt FNV sterker en jouw cao beter, word lid van FNV en sta samen sterker: www.fnv.nl/wordlid