Doorzettersbokaal voor Textielverzorgers

Portret Yolanda Reus
Door Yolanda Reus 4 maart 2022

Ieder jaar wordt in de sector Industrie de FNV Doorzettersbokaal uitgereikt aan een succesvol kaderlid of een succesvolle kadergroep.

Doorzettersbokaal 2022 voor Textielverzorgers

Knokken voor leefbaar loon

De kaderleden Textielverzorging winnen dit jaar de bokaal omdat het stuk voor stuk mensen zijn die hebben geleerd voor zichzelf en hun collega’s op te komen en daarbij het risico hebben aanvaard dat dit gevolgen kan hebben voor hun eigen carrière. Zij knokken voor een leefbaar loon, voor een lagere werkdruk en meer zekerheid. Ze zijn het zat om als productiefactor beschouwd te worden.

Strijdbare mensen

Samen met hun collega's in de bedrijven voerden ze actie voor een betere cao. Die kwam er ook. Dat is een goed begin, maar onze kaderleden weten dat ze er nog lang niet zijn en staan samen met hun collega's klaar om verder te strijden voor betere arbeidsvoorwaarden, voor een betere cao.

Prijs voor alle actievoerders

En dat is doorzetten, dus daarom de DOORZETTERSbokaal voor deze kadergroep en eigenlijk voor alle textielverzorgers die samen met hen actie hebben gevoerd en klaar staan om dat weer te doen als dat nodig is!!

GEFELICITEERD TEXTIELVERZORGERS - SAMEN STERK