FNV bereikt onderhandelingsresultaat nieuwe cao Huntsman

Kom op 17 of 23 september naar ledenraadpleging Huntsman en stem

portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 15 september 2021

FNV is tevreden je te kunnen melden dat we een onderhandelingsresultaat hebben bereikt. We hebben afspraken gemaakt over een cao van 25 maanden. Het resultaat bespreken wij graag met jullie op één van de ledenbijeenkomsten. We zien je graag op 17 of 23 september om 15:15 uur in de kantine. Onze leden kunnen tijdens een vergadering stemmen. Kun je er niet bij zijn, dan stem je per mail, doe dit wel vóór 1 oktober a.s.

5,5% loonsverhoging in 25 maanden

De looptijd is 25 maanden, de lonen worden structureel verhoogd met 2,75% op 1 juli 2021 en op 1 juli 2022 nog eens met 2,75%. Alle afspraken lees je hier.
FNV vindt de loonsverhoging en de overige afspraken netjes. Daarom leggen wij het onderhandelingsresultaat positief voor.

Stem over aansluiting stichting PAWW

Eerder informeerden we je over de mogelijkheid om je aan te sluiten bij de stichting PAWW. Hierdoor repareer je de wettelijke ww/wga die na 2016 is verkort. De premie hiervoor betaal je als werknemer zelf. Deze was in 2021 0,4% per maand. Tijdens de ledenraadpleging stemmen we apart over aansluiting bij de stichting PAWW voor een periode van vijf jaar. Let op: het gaat om een collectief besluit, als de meerderheid van onze leden èn de leden van CNV voor aansluiting zijn, doen alle cao-werknemers mee. Er is geen opt-out mogelijkheid.
Bekijk hier het filmpje en de FAQ

Kom naar een ledenbijeenkomst of stem per mail vóór 1 oktober a.s.

FNV nodigt je van harte uit om naar één van de achterbanraadplegingen te komen en gebruik te maken van je stemrecht. Dit kan op vrijdag 17 september om 15:15 uur of op donderdag 23 september om 15:15 uur. Wij zien je graag in de kantine. Mocht je niet in de gelegenheid zijn om een bijeenkomst bij te wonen, dan kun je ook stemmen door te mailen naar: linda.eijpe@fnv.n