Heb ik straks nog wel werk in de grondstofwinning van olie en gas?

Denk met ons mee voor een zekere toekomst

Door Redactie 24 juni 2021

De energietransitie gaat gepaard met onzekerheid over het werken in de grondstofwinning van olie en gas. Is jouw bedrijf al actief met alternatieven voor olie en gaswinning? Wordt er al aandacht besteed aan nieuwe technieken, zoals bijvoorbeeld aardwarmtewinning? Wordt hier met jou als werknemer over gesproken? Heb je al een scholing in die richting gekregen? Laat het ons weten!

Denk met ons mee voor een veilige

Een zekere toekomst voor werknemers Olie- en gaswinning

Wij willen dat de jarenlange opbrengsten in de grondstofwinning nu ook worden gebruikt om diezelfde werknemers een zekere toekomst te geven. Een toekomst waarbij ze aan het werk kunnen blijven en niet op straat komen te staan door de energietransitie.

Het ETTI rapport maakt inzichtelijk waar werk aanwezig blijft, waar het verandert en waar nieuw werk ontstaat.

Goede afspraken

Wij willen jou en jouw collega’s organiseren om samen met jullie ervoor te zorgen dat daar waar werk verandert er goede afspraken worden gemaakt over werken in de grondstoffenwinning.

Dus:  werk je in de grondstofwinning en heb je idee├źn en of vragen? En wil je ons helpen om goede afspraken te kunnen maken met de werkgever? Neem dan voor meer informatie contact op met Joosje de Lang, bestuurder FNV.

Mail Joosje