Loonsverhoging in juli voor cao Metaal en Techniek

Door Redactie 21 juni 2022

Maandenlang staakten duizenden vakbondsleden voor goede cao-afspraken. Met resultaat! We hebben een nieuwe cao Metaal & Techniek. Daarin staan vele belangrijke afspraken, maar de meest gestelde vraag is ‘Hoeveel stijgt mijn loon?’.

Loonsverhoging juli 2022 voor cao Metaal en Techniek

Dit hebben we afgesproken over jouw loon

• Per 1 juli 2022:
    •  € 42,50 structureel
    •  € 382,50 eenmalig
  • Per 1 september 2022: 2,75%
  • Per 1 maart 2023: 3,25%
  • Per 1 januari 2024: 0,6%

Centen en procenten

De gemiddelde totale loonsverhoging in 2022 is omgerekend 4,15%. Bovendien liggen de momenten van de loonsverhogingen kort op elkaar, waardoor de lonen binnen 11 maanden met 7,4% stijgen.

Jeugdlonen

Tijdens deze cao-periode stijgen de jeugdlonen en lonen van BBL’ers met ongeveer 10%. Daarnaast gaan we onderzoeken of en hoe we het jeugdloon helemaal kunnen afschaffen.

Voor wie geldt de eenmalige loonsverhoging per 1 juli 2022?

De eenmalige loonsverhoging van € 382,50 geldt voor iedereen die op 1 juli 2022 werkzaam is bij een Metaal & Techniek-bedrijf. Het maakt niet uit of je vast of voor bepaalde tijd in dienst bent of uitzendkracht. Het maakt ook niet uit hoe lang je al bij het bedrijf werkt. Neem contact met ons op als je deze loonsverhoging niet krijgt uitgekeerd: 088 – 368 0 368 of fnvmetaal@fnv.nl

Een goede cao krijg je niet cadeau. Nog geen lid? Sluit je aan!