Al een half jaar geen nieuwe cao Metaal en Techniek

We voeren de druk op!

Door Redactie 28 maart 2022

Sinds 1 oktober is de cao Metaal & Teccniek verlopen. Al een half jaar hebben werkgevers maar bar weinig over voor hun mensen. Waardering voor jullie werk blijkt niet uit de cao-afspraken die ze willen maken. Daarom hebben we al die maanden gestaakt. Duizenden stakers legden al hun werk neer uit onvrede over dit gebrek aan respect en waardering. Hoor jij daarbij? Top! Heb je nog niet gestaakt? Sluit je dan nu alsnog aan bij de stakers!

Medewerkers Metaal & Techniek in actie op 24 maart voor een nieuwe cao

We voeren de druk op met 48 uurs stakingen

We merken dat werkgevers last hebben van de stakingen en de negatieve publiciteit. Dat is precies de bedoeling! Zij kunnen gemakkelijk een eind maken aan de stakingen door een eerlijke en fatsoenlijke cao te bieden. Maar blijkbaar is daar nog een flinke zet voor nodig. Daarom voeren we de druk op en staken we voortaan 48 uur.

Sta ook op en staak mee!

Het is wel duidelijk: een nieuwe cao komt er alleen als we samen een vuist maken. Als we met zijn allen opstaan en de werkgevers laten voelen dat die eerlijke en fatsoenlijke cao er móet komen. Laat het niet aan je collega’s over om die cao te halen, wees solidair. Staken doe je samen, met én voor elkaar. Sta ook op en staak mee!

6 april: Online bijeenkomst

Op woensdag 6 april om 19.30 uur is er een online infobijeenkomst over de acties in de Metaal & Techniek. We lichten dan toe hoe het met de onderhandelingen staat, waarom er nog steeds gestaakt wordt, wat onze eisen zijn en wat het betekent dat de cao zo lang op zich laat wachten. We gaan vooral ook met jullie in gesprek en je kunt je vragen stellen aan de onderhandelaars. Praat en luister vanaf je eigen bank! Meld je aan via metaalgroningen@fnv.nl en je krijgt de inbellink gemaild.

Wil je het pamflet met het laatste nieuws onder jouw collega's verspreiden?

Maak je collega lid

Samen sterk: met meer leden staan we nog sterker in de onderhandelingen met de werkgevers. Is jouw collega nog geen lid van de FNV? Overtuig hem of haar dan van het nut van het lidmaatschap.

Meld je collega aan