Werkgevers in de Metaal & Techniek: hier komen jullie echt niet mee weg

Toon respect voor de vakkrachten en kom nu met een goede cao

Door Redactie 11 november 2021

Zoals je weet zijn de werkgevers niet ingegaan op ons ultimatum en daarmee ook niet akkoord met onze cao-voorstellen. Het is nu tijd voor actie. Met de online oproep 'Werkgevers in de Metaal & Techniek hier komen jullie echt niet mee weg' willen we hen oproepen om respect voor jullie te tonen en met een goede cao te komen. Help mee en teken de oproep!

Teken de oproep voor een goede cao Metaal en Techniek

De komende tijd gaan we bij zo veel mogelijk bedrijven en plekken in heel Nederland staken. Hiervoor ontvang je als FNV-lid nog een stakingsoproep. Maar voordat je deze ontvangt, kun je je boosheid aan de werkgevers alvast laten merken door deze oproep te ondertekenen.
En stuur de oproep aan de werkgevers natuurlijk door naar al je collega’s zodat zij hem ook ondertekenen.

Teken de oproep

Al vanaf het begin van de onderhandelingen over een nieuwe cao bleven de werkgevers Metaal en Techniek vaag. Inmiddels hebben we een duidelijk beeld: ze willen vooral verslechteringen afspreken!

Schreeuwend tekort aan goede vakmensen

In een tijd waarin ondanks corona de bedrijven in de sector het hartstikke goed doen en er een schreeuwend tekort is aan goede vakmensen, is dat natuurlijk onrechtvaardig en respectloos. Op deze manier zullen werknemers uit deze sector een baan vinden in sectoren waarin wél respect en een goede cao geboden wordt. En.. is dat wat de werkgevers willen? Dat lijkt ons niet!

Oproep

Met de online oproep geven wij aan dat wij er op rekenen dat de werkgevers snel over de brug komen met een eerlijke en fatsoenlijke cao waarin zij de waardering voor de werknemers in de sector laten blijken.

We hebben jouw hulp én die van jouw collega's nodig om de oproep te vullen. Dus: help mee, deel dit bericht en teken de oproep!

Teken de oproep

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.