Werkgevers bieden nog helemaal niets in de onderhandelingen!

Cao Metaal & Techniek

Door Redactie 07 september 2021

De tweede onderhandelronde voor een nieuwe cao Metaal & Techniek zit er op en we zijn niet erg opgeschoten. De werkgevers blijven namelijk erg vaag over wat ze willen afspreken, terwijl wij toch heel duidelijke voorstellen op tafel hebben gelegd. Als ze zo vaag blijven, is er op deze manier voor 1 oktober geen nieuwe cao. De volgende en laatste cao ronde is 14 september.

De tweede cao onderhandelingsronde heeft nog niet gezorgd voor nieuwe cao Metaal en Techniek

Weinig ruimte voor verbeteringen

De werkgevers willen vooral uitruilen. Ze willen praten over de zware beroepen regeling, máár dan moet er iets anders af. Zo willen ze bijvoorbeeld de ontziemaatregelen versoberen en het recht op het Generatiepact schrappen. En ook ligt er nog geen enkel concreet loonbod.

14 september: laatste kans werkgevers

De volgende onderhandelronde is 14 september. Dat is meteen de laatste! De werkgevers hebben vrijwel al onze voorstellen afgewezen en moeten dan dus wel met iets komen. Ze hebben de kans om te laten zien wat ze echt willen bieden aan jou en je collega’s. Maar tot nu toe hebben wij helemaal niets gehoord om de sector aantrekkelijker te maken, wat keihard nodig is om werknemers te binden en te boeien. Het enorme tekort aan mensen neemt alleen maar toe.

Samen voor een goede cao

Een goede cao komt er niet vanzelf. We hebben jou hierbij nodig. Met jouw steun en inzet kunnen we weer een mooi cao-akkoord bereiken. Hoe meer leden zich inzetten, hoe sterker we staan in de onderhandelingen met de werkgevers. Dat is nu nodig, maar ook in de toekomst. Maak je collega daarom ook lid van de FNV!

Een ander uitnodigen

En heb je een printer? Print het pamflet en hang het in de kantine op je werk. Zo zijn je collega’s ook meteen op de hoogte!

Bijf op de hoogte

Mis niets! Volg de onderhandelingen en onze activiteiten via: