Nog steeds geen nieuwe cao Banden- en Wielenbranche!

Praat mee over de volgende stappen

Door Redactie 04 maart 2021

Gesprekken met Banden- en wielenwerkgevers leveren niets op. Ook de informele gesprekken tussen de FNV en de werkgeversorganisatie VACO hebben niets opgeleverd. Ze misbruiken de coronacrisis en kiezen gewoon voor zichzelf. Daarmee laten ze de harde werkers op de werkvloer gewoon in de kou staan. Een onbegrijpelijke houding! We organiseren daarom komende week sessies om de volgende stappen te bespreken. Doe mee en meld je aan!

Geef je op voor een online sessie om de vervolgstappen te bespreken

Werkgevers gunnen hélemaal niks

Ook de bedrijven waar het goed gaat zijn niet te bewegen voor een eerlijk loon en een eerlijke cao Banden- en wielenbranche. Corona heeft deze cao-onderhandelingen helemaal op zijn kop gezet. Er kan helemaal niks meer volgens de werkgevers. Geen eerlijke loonsverhoging, maar ook geen zwaarwerkregeling. Terwijl werknemers in andere metaalbranches vanaf 1 januari 2021 drie jaar voor hun AOW-leeftijd kunnen stoppen met werken. Ook deze regeling wordt je niet gegund door je werkgever. Bandenwerkgevers ondermijnen economisch herstel en sociale innovatie door hun werknemers niks - maar dan ook hélemaal niks - te gunnen en dat is alles behalve goed werkgeverschap!

Hoe verder?

Samen met jullie willen we tijdens Micorosoft Teams sessies bespreken hoe we nu verder gaan. Het doel van de sessies is om met jou en jouw collega’s de te volgen route te bepalen richting de werkgevers.

Doe mee!

Doe mee aan een van de sessies:

• Dinsdag 9 maart van 19:30 - 20:30
  • Donderdag 11 maart van 19:30 - 20:30
  • Dinsdag 16 maart van 19:30 - 20:30
  • Donderdag 18 maart van 17:30 - 18:30

Aanmelden

Je kunt je aanmelden voor een van de sessies door een mail te sturen naar murat.sekercan@fnv.nl

De link krijg je dan toegestuurd. Aanmelden kan uiterlijk tot en met 11 maart.

Meld je aan

Zorg dat je erbij bent. Het gaat om jouw arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden!

Samen voor een goede cao

Het blijkt weer eens: een goede cao krijg je niet cadeau. Wij hebben jou hierbij nodig. Alleen met jouw steun en actieve bijdrage kunnen we een cao-akkoord bereiken. Hoe meer leden zich inzetten, hoe sterker we staan in de onderhandelingen met de werkgevers. Dat is nu nodig, maar ook in de toekomst. Sluit aan, doe mee!

Ben je nog geen lid? Word dat dan vandaag nog.