Actieplannen Metalektro wijzigen

Door Redactie 17 december 2020

Afgelopen donderdag verliep het ultimatum aan de werkgevers. Jullie gingen direct aan de slag om stakingen te organiseren om zo een goede, eerlijke cao af te dwingen. Vrijdag was meteen al de eerste ‘coronaproof’ staking in Nijmegen en er stonden deze week en komende weken in het hele land nog meer stakingen gepland. Maar sinds vandaag is Nederland in lockdown en moeten we onze plannen wijzigen.

Meeste stakingen voorlopig uitgesteld, maar…

Nu de coronaregels verder zijn aangescherpt, zijn stakingsbijeenkomsten niet mogelijk. De subsectorraad Metalektro heeft in haar vergadering op 16 december het advies om 24-uurs stakingen op te schorten, overgenomen. We stellen de 24 uurs stakingen daarom uit tot na 19 januari. We willen een eerlijke en moderne cao, maar de gezondheid van ons allemaal staat natuurlijk voorop.

Wel andere acties

Samen met de kaderleden kijken we wat er in de tussentijd nog wel mogelijk is aan acties. Denk bijvoorbeeld aan overwerkstakingen, verlengde pauzes, later beginnen, eerder naar huis. Kaderleden in jouw bedrijf brengen je van deze acties op de hoogte. Heb je zelf een goed idee voor een actie? Laat het je FNV-bestuurder in jouw regio weten!

Actiebereidheid is groot

We hebben gemerkt dat de actiebereidheid groot is. Jij en je collega’s worden al jaren flink overvraagd en krijgen daar geen waardering en respect voor terug. De maat is vol! Zeker omdat het al 10 jaar lang hetzelfde liedje is: alleen na strijd krijg je wat je verdient.

Doe mee!

De voorbereiding van acties en stakingen gaat gewoon door, zodat we na 19 januari in zoveel mogelijk bedrijven een krachtig signaal afgeven. Sta op voor een goede, eerlijke cao. Kom op voor jezelf en voor je collega’s. Doe mee met de acties en meld je aan bij kaderleden in het bedrijf of bij je vakbondsbestuurder!

Meld je aan voor de Whatsapp-service

Nieuws over de onderhandelingen, acties en stakingen sturen we ook via WhatsApp. Dan ben je nog sneller op de hoogte. Voor leden en niet-leden.

Doe mee en meld je aan!
App 'CAOMETAAL AAN' naar:

• 06 578 258 63 - Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Gelderland
    Of gebruik deze link: https://bit.ly/3idOPzR
  • 06 579 902 68 - Noord- en Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Brabant West, Utrecht, Flevoland
    Of gebruik deze link: https://bit.ly/3kZuaS2
  • 06 575 476 25 - Noord-Brabant Oost, Limburg
    Of gebruik deze link: https://bit.ly/3jhntKq

Afmelden? App CAOMETAAL UIT naar het telefoonnummer van jouw regio.