ArboTechniek ontwikkelt nieuwe veiligheidsapp

Help jij mee?

Door Redactie 1 december 2020

ArboTechniek is het samenwerkingsverband binnen de Installatie- en Isolatiebranche tussen de vakbonden, de werkgeversorganisaties en WIJ Techniek om ervoor te zorgen dat werknemers veilig en gezond kunnen werken. Momenteel zijn we op zoek naar vakmensen die ons kunnen helpen met de ontwikkeling van de 'Veiligheidsapp'.

Help jij mee aan de nieuwe veiligheidsapp van ArboTechniek

Nieuwe veiligheidsapp in ontwikkeling

ArboTechniek is bezig met de ontwikkeling van een nieuwe veiligheidsapp en met het updaten van het Toolboxplatform. Beide instrumenten zijn bedoeld om vakmensen te ondersteunen om nóg veiliger en gezonder te werken door goede, bruikbare en informatieve producten beschikbaar te stellen De ontwikkeling is in volle gang. Maar daar hebben we jouw hulp wél bij nodig.

Help jij mee?

De app en het Toolboxplatform zijn bedoeld vóór de branche, maar zijn vooral ook ván de branche. Daarom zijn we heel benieuwd naar jouw kennis en ervaring, of je nu als monteur, leidinggevende, HR-medewerker of in een andere rol werkt in de installatie- en isolatiebranche.

Hoe kan jij helpen?

Je kunt bijdragen aan de ontwikkeling van de app en het platform door het ontwerp, de teksten en de video’s te beoordelen. Daarnaast horen we graag hoe de werkhandelingen die jij toepast zich verhouden tot Arborisico’s. De informatie die je gaat beoordelen ontvang je per mail. In deze mails stellen we je telkens gerichte vragen. Als het nodig is zullen we ook telefonisch contact met je hebben. Je bent er niet veel tijd aan kwijt: ongeveer een half uurtje per keer. De beoordeling van de informatie in de app en op het Toolboxplatform vindt plaats tussen december 2020 en maart 2021.

Mocht je nu twijfelen of het werkelijk wat voor je is, bel ons dan even:

Stijn de Geus (FNV)  mobiel: 06-10887105 of mail stijn.degeus@fnv.nl
Gerard van Dijk (CNV), mobiel 06-20601819 of mail g.vandijk@cnvvakmensen.nl

Ja, ik help graag mee

Wat heeft ArboTechniek al behandeld?

• Werken in kruipruimtes en werken zonder spanning. Nagaan wat in de praktijk kan werken en wat te theoretisch is.
  • Fysieke belasting, zoals het naar boven sjouwen van een cv-ketel, die vaak te zwaar is om door een man/vrouw te tillen. We hebben zelfs met elkaar geprobeerd hiervoor een traploper (een soort robot) te laten ontwikkelen.
  • Werken op hoogte; vooral actueel bij het plaatsen van zonnepanelen op de daken van woningen en kantoren.
  • Zinvolle cursusdagen gehad met rollenspel om na te bootsen hoe weerbarstig de praktijk soms kan zijn voor een dienstverlenend beroep als jullie hebben.

Onze kaderleden hebben vaak een nuttige bijdrage gehad om teksten na te lezen en te corrigeren naar de praktijk.