Hoe staat het met de nieuwe cao?

Metalektro, Motorvoertuigen en Banden & Wielen

Door Redactie 07 april 2020

De cao’s voor Metalektro, Motorvoertuigen en Banden & Wielen lopen dit jaar af. Vorige maand kon je ons laten weten wat jouw top 3 met wensen voor een nieuwe cao is. We hebben veel reacties ontvangen. Die gaan we uitwerken tot een aantal voorlopige cao-voorstellen. Deze cao-voorstellen zijn nog niet definitief. We leggen ze eerst nog aan de leden voor.

hoe staat het met de nieuwe cao's voor Metalektro, Motorvoertuigen en Banden & Wielen?

Cao-krant

Binnenkort krijg je (per mail of per post) een cao-krant van jouw sector. Daarin staan de voorlopige cao-voorstellen toegelicht. Hierover mag jij stemmen. Nadat de leden hebben gestemd, bepalen we onze definitieve cao-voorstellen. Daarmee gaan we in de herfst de onderhandelingen met de werkgevers in.

Onzekere tijden

We kunnen nu niet overzien wat precies de (economische) gevolgen zijn van de coronacrisis en hoe lang die gaan duren. Het is goed mogelijk dat we de komende tijd voor andere keuzes komen te staan. Mocht dat aan de hand zijn, dan beslissen we daarover samen met de leden.

Cao Banden & Wielen

De onderhandelingen over een nieuwe cao Banden & Wielen zouden in maart starten. Door het coronavirus liggen alle cao-onderhandelingen voorlopig stil. Er zijn nog geen nieuwe data gepland. De cao Banden & Wielen loopt nog door tot 1 september 2020.