Zorgen over reorganisatie bij Philips

Door Redactie 25 juni 2019

Eind mei kondigde Philips aan dat er 229 arbeidsplaatsen komen te vervallen, omdat Global Business Services (GBS) naar Polen verhuist. Wij maken ons hier zorgen over, omdat kennis en kunde bij Philips daardoor sterk zullen verminderen.

FNV Metaal maakt zich zorgen over de reorganisatie bij Royal Philips

Snijden van kosten

De top van Philips heeft alleen maar oog voor snijden en besparen van kosten en dan is de keuze voor Polen snel gemaakt. Wij hebben onze zorgen aan het betrokken management al uitgesproken. Ook hebben we afspraken gemaakt met de ondernemingsraden over hoe we omgaan met deze reorganisatie.

Negatieve beoordelingen

In het sociaal plan zijn ook afspraken gemaakt over het begeleiden van werk naar werk. Waar wij ons grote zorgen overmaken, is dat er ineens vrij grote groepen werknemers een negatieve beoordeling hebben gekregen. Daardoor is intern solliciteren moeilijk, zo niet onmogelijk geworden. Philips moet daar iets aan doen. Wij gaan hiermee op korte termijn aan de slag en zullen Philips op zijn verantwoordelijkheid wijzen. Dit probleem is ook al bekend bij de Centrale Ondernemingsraad en de ondernemingsraden.

Duurzame inzetbaarheid

Wij proberen jou en jouw collega’s met het project ‘Resilience@work’ bewust te maken dat duurzame inzetbaarheid –ook buiten Philips- heel belangrijk is. Maak er gebruik van, zodat het je kan helpen, als je in een reorganisatie terechtkomt. Volg de informatie over de reorganisatie goed, want het kan ook jou zomaar treffen.