We zijn uitgepraat over de cao Metaal en Techniek

Ultimatum naar werkgevers

Door Redactie 06 juni 2019

We hebben een extra overleg gehad om tot een nieuwe cao Metaal en Techniek te komen. Na heel, heel lang praten staan we nog steeds met lege handen. De kans op een nieuwe cao zonder stakingen wordt steeds kleiner. Ongelofelijk dat het zover moet komen!

Na 5 onderhandelingen voor een nieuwe cao M&T staan we nog steeds met lege handenwe n

Onaanvaardbaar eindbod

Op belangrijke punten zoals loon, generatiepact en seniorendagen konden we het niet eens worden. Werkgevers hebben ons daarop een eindbod gedaan. Een onaanvaardbaar eindbod, zo oordeelden onze landelijke kaderleden. Daarom stellen wij de werkgevers nu een ultimatum. Als ze daar niet serieus op in gaan, gaan we over tot stakingen. En dat in een sector die keer op keer een nieuw winstrecord boekt en een schreeuwend tekort aan vakmensen heeft.

Waar staan we?

Werkgevers willen niet eerlijk delen!

Het maakt niet uit of het goede of slechte tijden zijn. Bij werkgevers kan er nóóit wat af. Het gaat uitstekend met de bedrijven. Er worden hoge winsten gemaakt en de orderportefeuilles zijn voller dan vol. Je zou denken dat werkgevers alles op alles zouden zetten om mensen voor hun sector te behouden. Maar het tegendeel is waar: ze verkiezen acties en onrust in de bedrijven boven een fatsoenlijke cao die de sector aantrekkelijker maakt.

Of misschien denken werkgevers dat ze met dit slechte eindbod wegkomen. Maar dat gaan we nog wel eens zien! Let op informatie van jouw vakbondsbestuurder over bijeenkomsten. En check de website fnv.nl/cao-mt

Download het laatste pamflet en deel deze met jouw collega's