FNV tekent eindbod cao Publieke Omroep niet

Door Redactie 05 november 2020

Eind oktober heeft twee derde (65%) van de FNV-leden tegen het cao eindbod van de publieke omroepen gestemd. Deze week heeft de FNV nog een ultieme poging gedaan om samen met de werkgevers tot een beter resultaat te komen. Dat is helaas niet gelukt. De werkgevers hebben vastgehouden aan hun eindbod en willen geen aanvullende afspraken maken. Dit betekent dat de FNV niet kan tekenen voor de cao die loopt tot 31 december 2021.

FNV tekent eindbod cao Publieke Omroep niet

Cao voor omroeppersoneel van toepassing op iedere medewerker

Ondanks dat de FNV niet tekent voor de nieuwe cao, is deze cao wel van toepassing op alle medewerkers bij de landelijke en regionale omroepen. Dit omdat NVJ en CNV de cao wel hebben getekend.

Wat betekent de cao voor omroepmedewerkers?

Iedere werknemer die op 1 november in dienst is krijgt met terugwerkende kracht een structurele loonsverhoging van 2.6% per 1 januari 2020 en van 1% per 1 juli 2020. Ook wordt het nabestaandenpensioen versoberd; van nabestaandenpensioen op opbouwbasis wordt het nabestaandenpensioen omgezet naar risicobasis.

Wat hebben we wel afgesproken?

• Vanaf 1 januari 2022 is de FNV weer partij bij de volgende cao
  • We tekenen wel voor de Fair Practice Code met goede afspraken voor zzp’ers.

Vragen?

Werk je voor de Publieke Omroep en heb je vragen? Mail dan naar mediapark@fnv.nl
Werk je voor de Regionale Omroep en heb je vragen? Mail dan naar regom@fnv.nl