IJsjestour publieke omroepen bij KRO/NCRV

Teken de petitie Publieke omroep, juist nu!

Door Redactie 03 juni 2019

De FNV en de NVJ zijn een actie gestart tegen de (voorgenomen) bezuinigingen door de politiek op de publieke omroep. We willen genoeg geld voor programma’s en meer zekerheid en een goed inkomen voor mediamakers.

De publieke omroep verdient jouw steun.

Wij haalden op het Joop van de Endeplein en bij BNNVARA, de VPRO en NTR al veel handtekeningen op. Op dinsdag 4 juni gaan we met de petitie en ijs langs KRO/NCRV in Hilversum.

Kom een ijsje halen en teken de petitie

Ben je een vaste, payroll of freelance omroepmedewerker? Graag gaan wij met je in gesprek en beantwoorden we je vragen. Kom een ijsje halen en neem je collega’s mee! Je hoeft je niet aan te melden en de ijsjes zijn gratis.

Wanneer: dinsdag 4 juni 2019, 11.30 – 13.30 uur
Locatie: KRO/NCRV, 's-Gravelandseweg 80, Hilversum

Drijvende kracht achter de schermen

Mediaprofessionals zijn de drijvende kracht achter de schermen van de Publieke Omroep. Zij maken programma’s en content voor iedereen; 24/7 en 365 dagen per dag voor radio, televisie en online. Het zijn programma’s die er toe doen; die informeren, vermaken en misstanden aan de kaak stellen.

Publieke omroep, juist nu!

De Publieke Omroep krijgt steeds minder geld om goede programma’s te maken. Dat komt door de bezuinigingen van de politiek. Maar ook omdat ze minder geld krijgen van advertenties. Minder geld betekent voor heel veel omroepmedewerkers ook minder zekerheid over werk en inkomen. De FNV wil dat minister Slob (Media) ervoor zorgt dat de Publieke Omroep goede onafhankelijke programma’s kan blijven maken. En investeert voor meer werkzekerheid en een fatsoenlijke betaling van mediaprofessionals.

Teken de petitie