Uitstel betaling Roto Smeets

Geldt ook voor drukkerij FNV Magazine (Senefelder)

portret Brenda Heidinga
Door Brenda Heidinga 15 april 2019

FNV Media & Cultuur heeft het nieuws vernomen dat Circle Media Group (CMG), het bedrijf achter de drukkerij Roto Smeets, uitstel van betaling heeft aangevraagd.

FNV Magazine covers

Bernard van Iren, bestuurder FNV Media & Cultuur heeft een gesprek aangevraagd met het bedrijf: ‘De FNV heeft de uitstel van betaling via een persbericht van het bedrijf moeten vernemen, maar rechtstreeks formeel hebben wij geen informatie ontvangen. Ik wacht op formeel contact, zodat ik kan vernemen wat de reden is van deze aanvraag. Uiteraard gaat de FNV voor het zoveel mogelijk behouden van werkgelegenheid.’

Onder Circle Media vallen onder andere Roto Smeets in Deventer en Weert, maar ook het bedrijf Senefelder Misset in Doetinchem. Bij Roto Smeets Group werken circa 800 medewerkers.

Faillissement aangevraagd

Dinsdag 16 april is voor Roto Smeets het faillissement aangevraagd. Dit omdat het bedrijf de salarissen niet meer kan betalen. Zodra het faillissement is uitgesproken neemt het UWV de betalingsverplichting over