'Blijk van waardering' voor beperkte groep werknemers

Door Redactie 16 oktober 2020

FNV Luchtvaart heeft vandaag een brief gestuurd naar de president-directeur van de KLM over de akkoorden die zijn gesloten over de werknemersbijdragen in alle drie KLM cao-domeinen. Deze werknemersbijdragen kwamen ter sprake door de voorwaarde die de overheid stelde aan de steunverlening voor KLM.

De werknemers zouden een bijdrage moeten leveren tussen 0% voor de inkomens tot modaal en 20% voor de inkomens vanaf drie keer modaal. De Tweede Kamer voegde daar nog aan toe dat inkomens tot 1,5 keer modaal zoveel mogelijk ontzien moeten worden.

In de huidige afspraken levert elke KLM-er een bijdrage naar draagkracht. Daardoor zijn er verschillen in de absolute en procentuele bedragen, maar dat doet niets af aan de impact die de bijdrage heeft op de individuele werknemer. FNV Luchtvaart vindt het daarom onbegrijpelijk dat aan de ene groep als blijk van waardering returns worden toegekend, terwijl de andere groep klaarblijkelijk niet kan rekenen op waardering. Download de brief aan president-directeur Elbers en lees verder.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.