FNV Grondpersoneel denkt aan stap naar rechter als KLM loonsverhoging uitstelt

'Dit kun je echt niet maken'

portret Peter te Lintel Hekkert
Door Peter te Lintel Hekkert 13 augustus 2020

De FNV is zeer ontstemd dat KLM een loonsverhoging van 2,5% voor alle medewerkers uitstelt. De verhoging is afgesproken in de cao en zou ingaan per 1 augustus 2020.

FNV denkt aan stap naar rechter bij uitstel loonsverhoging

Vooral lagere inkomens de dupe

‘Wij zijn onaangenaam verrast', zegt Jan van den Brink, bestuurder van FNV Grondpersoneel. 'De KLM schort eenzijdig een afspraak op die wij met hen hebben gemaakt. Dit kun je echt niet maken. En zoals zo vaak zijn ook nu weer vooral de lagere inkomens de dupe. Wij beraden ons op maatregelen, waaronder een kort geding om hen te dwingen om toch die loonsverhoging uit te betalen aan hun mensen.’

Ze moeten gewoon uitbetalen