Grondpersoneel KLM staakt woensdag opnieuw

Persvoorlichting
Door Persvoorlichting 2 september 2019

Het grondpersoneel van KLM houdt woensdag 4 september een nieuwe werkonderbreking. Dat heeft de FNV aan de luchtvaartmaatschappij laten weten. De medewerkers leggen van 8.00u tot 10.00u het werk neer. ‘Na de eerste werkonderbreking van maandagochtend is er van KLM nog geen enkele reactie gekomen. Daarom gaan we woensdag door met de volgende actie’, aldus FNV-bestuurder Jan van den Brink.

De vakbond onderhandelt al maanden met KLM over een nieuwe cao voor het grondpersoneel, waar 15.000 medewerkers onder vallen. FNV wil een loonsverhoging van 4 procent per jaar, meer medewerkers in vaste dienst en betere roosters. Van den Brink: ‘Onze boodschap aan KLM is helder. Het belangrijke werk dat het grondpersoneel uitvoert, verdient een goede cao. Daar gaan we voor.’

Verantwoordelijkheid

De vakbond beseft dat de staking tot overlast en vervelende situaties kan leiden. Van den Brink: ‘Het grondpersoneel wil niets liever dan de reizigers een fijne reis bezorgen. Deze staking is dan ook helemaal de verantwoordelijkheid van de KLM-directie.’