Werkonderbreking grondpersoneel KLM opgeschort

Casper Schrijver
Door Casper Schrijver 07 september 2019

De aangekondigde werkonderbreking van het grondpersoneel van KLM is opgeschort. Dat heeft FNV vandaag na overleg met de leden besloten. FNV-bestuurder Jan van den Brink: ‘Directe aanleiding zijn tekenen die we hebben ontvangen dat KLM op voor ons belangrijke punten stappen wil gaan zetten.’

De FNV sluit maandag aan bij het overleg met de andere bonden, daarmee zijn alle bonden weer in gesprek met KLM. ‘Wij zijn benieuwd wat het oplevert. KLM krijgt van ons tot het einde van volgende week om tot een onderhandelingsresultaat op hoofdlijnen te komen. Anders gaan we verder met werkonderbrekingen’, aldus Van den Brink. Naast betere roosters en meer vaste medewerkers in dienst, eist FNV vier procent loonsverhoging per jaar.

15.000

De onderhandelingen over een nieuwe cao startten in mei. Eerder deze week riep FNV het KLM-grondpersoneel twee keer op tot werkonderbrekingen. Maandag en woensdag legden honderden medewerkers het werk twee uur neer. Onder de cao Grondpersoneel vallen 15.000 mensen, die onder andere bij de technische dienst, tankdienst of op het platform van KLM werken.