Callcentermedewerkers: deel je verhaal met ons

Door Redactie 12 december 2023

Hoe merk jij dat je werk soms zwaar is? Wat vind jij van de beloning en waardering die je krijgt en welk effect heeft dat op je privéleven? Laat het ons weten en deel (anoniem) je verhaal. Wij bundelen alle verhalen en bieden deze geanonimiseerd aan op 21 december aan de werkgevers. We hopen dat zij zich daardoor beter bewust worden van hoe jij je werk ervaart en wat de gevolgen zijn van de manier waarop zij jouw werk nu waarderen en belonen.

Callcentermedewerkers: deel je verhaal met ons

Herken jij je in dit verhaal?

Wij, callcentermedewerkers, werken in alle tijden door.

• Of er wordt gestaakt bij het spoor en we beantwoorden boze telefoontjes van reizigers.
  • Of we sporen pakjes op om die nog op tijd voor de feestdagen bezorgd te krijgen.
  • Of we switchen de klant van zorgverzekering.

We beantwoorden telefoontjes, e-mails of chatberichten van die vele Nederlanders die nu massaal online bestellen. Dat doen we met veel geduld, enthousiasme en klantvriendelijkheid. Ook als klanten hun geduld verliezen of de emoties de overhand krijgen, blijven we rustig en bieden we een oplossing aan. Dit alles met als doel om onze klanten goed te helpen en tevreden te houden. En om te zorgen dat onze service met een hoog cijfer wordt gewaardeerd, want daar kijken onze bazen natuurlijk ook streng naar!

Hoewel we ons werk met plezier uitvoeren en er veel van ons wordt verwacht, verdienen we doorgaans maar net iets meer dan het minimumloon. We werken nu veelal (grotendeels) thuis.

Ondertussen moeten we, net als op kantoor, gewoon onze targets halen. Dit terwijl door het massaal online bestellen er regelmatig boze klanten aan de lijn hangen. Of er bellen klanten met een enorme schuld door een afbetalingsregeling, die we toch ook op een menselijke manier te woord willen staan. En dat allemaal voor een habbekrats.

Het doet ons dan ook pijn te lezen dat onze werkgever ondertussen wél miljoenen winst maakt. Terwijl wij steeds vaker moeite hebben met het betalen van onze rekeningen.

Deel je verhaal met ons

Herken jij je in dit verhaal? Vertel wat het met jou doet. Wij zijn ook benieuwd naar jouw verhaal.

Deel jouw verhaal

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.