Met jouw input kunnen wij veel! We gebruiken dit om aan te tonen wat de omvang van het probleem is. Zodat we het niet over een callcenter hebben, of een persoon, of een gebeurtenis. Maar vooral omdat we dan kunnen vaststellen of er sprake is van een structureel probleem. En niet alleen op onderbuikgevoel of de verhalen die we met elkaar delen, maar op basis van cijfers.
We kennen allemaal de verhalen van sociaal onveilige werksituaties. Maar om hoeveel mensen gaat het nu eigenlijk? Hoeveel mensen hadden de afgelopen maanden te maken gehad met pestgedrag, intimidatie, et cetera? Hoe is de zorg voor slachtoffers georganiseerd? Weet jij waar je met je klacht terecht kunt? Hoe word jij begeleid?
Het gaat ons erom dat er een reëel beeld ontstaat van grensoverschrijdend gedrag, de omvang, maar ook hoe daar vervolgens mee omgegaan wordt.
We vragen je nadrukkelijk naar je ervaring van de afgelopen 12 maanden, omdat dat een actueel beeld geeft, en direct handvatten om te adresseren wat er verbeterd moet worden. Jouw input helpt ons om inzichtelijk te maken wat de medewerkers in de sector nodig hebben! Uiteindelijk weet jij heel goed wat er mis is, en wat er beter kan.
Doe mee aan het onderzoek en verspreid het ook in je netwerk. Zorg dat we een stem geven aan al die mensen die als individu vervelende dingen meemaken, maar als groep kunnen jullie een groter geluid laten horen.
De FNV start een onderzoek naar ongewenst gedrag bij callcenters. Werk jij in een callcenter?
Je kunt meedoen tot 15 februari.