Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele en analytische cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens en hier is geen toestemming voor nodig. Daarnaast maken we gebruik van marketing cookies om de website op jouw voorkeuren af te stemmen. Hiervoor kun je onderstaand toestemming geven. Je kunt je instellingen altijd weer wijzigen op de pagina over de cookies.

Functionele & analytische cookies: Cookies die nodig zijn om te zorgen dat de website naar behoren werkt en om analyse uit te voeren

Marketing cookies

:

Deze cookies gebruiken we om de website op jouw voorkeur af te stemmen.

Callcenters: zorg voor een goede thuiswerkregeling

Thuiswerken niet altijd goed geregeld

Redactie
Door Redactie 22 april 2020

De FNV is niet tegen thuiswerken. Wij zijn in deze crisistijd juist voor thuiswerken. We juichen het zelfs toe. Ook als je in een callcenter werkt. Er zijn callcenters die thuiswerken prima geregeld hebben. Maar het gaat niet altijd goed. De FNV is daar scherp op.

Vrouw is thuis aan het werken

Hier gaat het vaak fout

  • Je moet tijdens je werk verplicht de webcam aanzetten. Dat is een probleem in verband met de privacy.
  • Je huisgenoten mogen geen of bijna geen wifi gebruiken, als jij met klanten in gesprek bent.
  • Je krijgt geen of een slechte thuiswerkvergoeding.

Recht op privacy en thuiswerkvergoeding

Dit is volgens de FNV een goede thuiswerkregeling:

  • Alle apparatuur waarmee je thuis werkt, krijg je van je werkgever. Kan dat niet, dan heb je recht op een redelijke thuiswerkvergoeding.
  • Je mag op kosten van de werkgever thuis een werkplek inrichten. Zoals: een verstelbare en Arbo-goedgekeurde bureaustoel en bureau.
  • Thuiswerken mag niet ten koste gaan van jouw privacy. 

We blijven er bovenop zitten

We hebben jullie onlangs gevraagd om een petitie te ondertekenen tegen zotte thuiswerkregels van sommige callcenters. Uit de reacties blijkt dat callcentermedewerkers thuiswerken prima vinden. Maar ook dat het goed is dat de FNV er bovenop blijft zitten. Dat gaan we zeker doen. Samen voor een goede regelingen bij callcenters!