Wij hebben in een brief de directie van Teleperformance gevraagd wat hun beleid is op het gebied van het coronavirus. Daarna hebben we ook een reactie ontvangen.
We hebben gevraagd om in deze nare tijd de wachtdagenregeling in de cao te laten varen. Volgens ons is het namelijk een kwestie van menselijkheid dat je nu mensen niet een boete op ziek zijn laat betalen. De directie houdt echter vast aan de wachtdagen omdat ze het simpelweg te duur vinden.
Mensen met corona gerelateerde klachten (hoest-, nies-, verkoudheidsklachten) worden gevraagd om preventief thuis te blijven. En als je niet thuis kan werken krijg je bijzonder verlof.
Volgens de directie wordt er meer en meer thuis gewerkt. Nu al bijna 700 mensen. Echt een prestatie in deze korte tijd. Maar dat houdt dus wel in dat meer dan 2000 mensen nog op kantoor werken. En zij moeten ook op een veilig en verantwoorde manier kunnen werken. Laat ons weten hoe het bij jou op je werk gaat. Stuur een mail naar: callcenters@fnv.nl
De directie benadrukt ook bij de FNV om misstanden door te geven. In ieder geval de vestiging te benoemen, omdat wij natuurlijk nooit de werknemer als individu voor het voetlicht gaan brengen.