Steun voor looneis FNV Callcenters

Klachten callcentermedewerkers in zwartboek SP

Door Redactie 04 maart 2020

De lonen in de callcenters moeten écht omhoog en het liefst met stevige percentages, vindt de FNV. Steun krijgt de bond nu van de SP, die een zwartboek opstelde.

Vrouw in callcenters

Zwartboek

De lonen omhoog en een goede pensioenvoorziening. Dat is wat de SP-afdeling Groningen bepleit in een zwartboek over callcenters. ‘We kregen klachten van callcentermedewerkers’, vertelt fractievoorzitter Jimmy Dijk. ‘Daarom zijn we met mensen gaan praten en hebben in een zwartboek opge¬schreven wat we hebben gehoord.

Petitie

Nu gaan we ook nog een petitie opstellen waarmee we aan de poorten gaan staan van verschillende callcenters. We zullen de werknemers adviseren lid te worden van de vakbond.’

Vuist maken

Meer loon en een goede pensioenvoorziening is ook wat FNV Callcenters wil. Of de bond hierbij op steun van de SP zit te wachten, interesseert Dijk niet echt. ‘Het gaat ons om de mensen. We willen dat zij zich verenigen om een vuist te kunnen maken. De organisatiegraad is nu nog veel te laag.’