Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele en analytische cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens en hier is geen toestemming voor nodig. Daarnaast maken we gebruik van marketing cookies om de website op jouw voorkeuren af te stemmen. Hiervoor kun je onderstaand toestemming geven. Je kunt je instellingen altijd weer wijzigen op de pagina over de cookies.

Functionele & analytische cookies: Cookies die nodig zijn om te zorgen dat de website naar behoren werkt en om analyse uit te voeren

Marketing cookies

:

Deze cookies gebruiken we om de website op jouw voorkeur af te stemmen.

Cao-onderhandelingen WFC in volle gang

Bestuurder Elly Heemskerk geeft een inkijkje

Redactie
Door Redactie 09 december 2019

We zitten midden in het cao-overleg voor de cao Facilitaire Contactcenters. Bestuurder Elly Heemskerk geeft een inkijkje.

Geen vetpot

Werken in een facilitair contactcenter is geen vetpot en levert meestal niet veel meer op dan het wettelijk minimum. Om dat recht te trekken, vraagt FNV Callcenters 5 procent meer loon. De werkgevers doen op dit punt geen voorstel en staan daarmee formeel op 0 procent. 

Blijf-bonus

Ook willen de werkgevers de ‘blijf-bonus’ (LIV) omzetten naar een vaste eindejaarsuitkering. De werkgevers willen de bonus schrappen en gebruiken voor scholing. Dit zijn maar twee voorbeelden die laten zien wat de houding van werkgevers is in de cao-onderhandelingen. 

Aanpak werkdruk

De werkgevers beperken zich tot voorstellen als ‘Laat het aanpakken van de werkdruk vooral aan ons over’ en ‘De cao-teksten moeten eenvoudiger opgeschreven worden’. En ze willen oproepkrachten 24 uur van te voren oproepbaar hebben in plaats van 4 dagen vooraf. Verslechtering dus in plaats van verbetering van de cao. We houden jullie op de hoogte.