Cao-onderhandelingen WFC in volle gang

Bestuurder Elly Heemskerk geeft een inkijkje

Redactie
Door Redactie 9 december 2019

We zitten midden in het cao-overleg voor de cao Facilitaire Contactcenters. Bestuurder Elly Heemskerk geeft een inkijkje.

Geen vetpot

Werken in een facilitair contactcenter is geen vetpot en levert meestal niet veel meer op dan het wettelijk minimum. Om dat recht te trekken, vraagt FNV Callcenters 5 procent meer loon. De werkgevers doen op dit punt geen voorstel en staan daarmee formeel op 0 procent. 

Blijf-bonus

Ook willen de werkgevers de ‘blijf-bonus’ (LIV) omzetten naar een vaste eindejaarsuitkering. De werkgevers willen de bonus schrappen en gebruiken voor scholing. Dit zijn maar twee voorbeelden die laten zien wat de houding van werkgevers is in de cao-onderhandelingen. 

Aanpak werkdruk

De werkgevers beperken zich tot voorstellen als ‘Laat het aanpakken van de werkdruk vooral aan ons over’ en ‘De cao-teksten moeten eenvoudiger opgeschreven worden’. En ze willen oproepkrachten 24 uur van te voren oproepbaar hebben in plaats van 4 dagen vooraf. Verslechtering dus in plaats van verbetering van de cao. We houden jullie op de hoogte.


 

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Daarnaast maken we optioneel gebruik van statistische en marketing cookies. De functionele en statistische cookies maken geen gebruik van persoonsgegevens. De marketing cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Onderstaand kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies. Voor meer informatie, of om op ieder moment je instellingen weer te wijzigen, kun je terecht op onze pagina over de cookies.

Functionele cookies: Cookies die nodig zijn om te zorgen dat de websites naar behoren functioneert.

Statistische cookies

:

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.

Marketing cookies

:

Deze cookies gebruiken we om de websites op jouw voorkeur af te stemmen.