Cao-onderhandelingen WFC in volle gang

Bestuurder Elly Heemskerk geeft een inkijkje

Door Redactie 09 december 2019

We zitten midden in het cao-overleg voor de cao Facilitaire Contactcenters. Bestuurder Elly Heemskerk geeft een inkijkje.

Geen vetpot

Werken in een facilitair contactcenter is geen vetpot en levert meestal niet veel meer op dan het wettelijk minimum. Om dat recht te trekken, vraagt FNV Callcenters 5 procent meer loon. De werkgevers doen op dit punt geen voorstel en staan daarmee formeel op 0 procent.

Blijf-bonus

Ook willen de werkgevers de ‘blijf-bonus’ (LIV) omzetten naar een vaste eindejaarsuitkering. De werkgevers willen de bonus schrappen en gebruiken voor scholing. Dit zijn maar twee voorbeelden die laten zien wat de houding van werkgevers is in de cao-onderhandelingen.

Aanpak werkdruk

De werkgevers beperken zich tot voorstellen als ‘Laat het aanpakken van de werkdruk vooral aan ons over’ en ‘De cao-teksten moeten eenvoudiger opgeschreven worden’. En ze willen oproepkrachten 24 uur van te voren oproepbaar hebben in plaats van 4 dagen vooraf. Verslechtering dus in plaats van verbetering van de cao. We houden jullie op de hoogte.

;