Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele en analytische cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens en hier is geen toestemming voor nodig.
Daarnaast maken we gebruik van tracking cookies om de website persoonlijker te maken en op jouw voorkeuren af te stemmen. Geef hieronder jouw toestemming. Je instellingen kun je altijd weer wijzigen op de pagina over Cookies.

Lees meer over onze cookies
Ik wil informatie op maat (tracking cookies)

Tracking cookies voor informatie op maat: met deze cookies kunnen we de informatie nog beter op je afstemmen. Als je ervoor kiest deze cookies niet te accepteren, dan is het nog steeds mogelijk gebruik te maken van onze websites maar kan het wel voorkomen dat bijvoorbeeld opnieuw gevraagd wordt een vragenlijst in te vullen als je dat al hebt gedaan.

Cao-onderhandelingen Callcenters gaan beginnen

Redactie
Door Redactie 28 oktober 2019

De cao Facilitaire Contactcenters is op 30 september 2019 afgelopen. Het is dus tijd voor een nieuwe cao. De afgelopen periode hebben we onze leden geraadpleegd. We hebben een overzicht gemaakt van de cao-voorstellen.

Aan het werk in een callcenter.

Loonsverhoging

Wij willen een loonsverhoging van 5% afspreken en de bonus van € 75 behouden. De werkgevers hebben geen voorstel gedaan en willen de bonus afschaffen.

Blijfbonus

De grote blijfbonus (LIV) wordt een vaste eindejaarsuitkering of blijfbonus voor iedereen. Werkgevers willen dat de LIV wordt besteed aan scholing. Wij willen dat er een scholingsbudget komt en niet dat de blijfbonus wordt gebruikt voor scholingsbudget.

Werkdruk en pensioen

De FNV wil afspraken maken over gezond en met plezier werken. Net als de werkgevers willen we de werkdruk in de sector aanpakken. De pensioenregeling moet voor iedereen zijn. Werkgevers hebben nog geen voorstel gedaan over de pensioenregeling.

Iedereen valt onder de cao

Iedereen in de sector valt onder de cao, ook teamleiders. Dat stellen wij voor in de nieuwe cao. De werkgevers willen dat de cao alleen blijft gelden voor agent/klantenservicemedewerkers. 

Discussieer mee

Iedereen mag mee discussiƫren over de cao. Laat je mening horen. Als je niks zegt, wordt er voor je beslist. Wil je iets kwijt? Stuur een mailtje naar: elly.heemskerk@fnv.nl. Woensdag 30 oktober is de eerste onderhandelingsronde.