Onderhandelingsresultaat cao in de groothandel in textielgoederen

Door Redactie 6 oktober 2021

Op 12 juli 2021 hebben partijen een onderhandelingsresultaat bereikt met de volgende afspraken:

cao nieuws

1. Looptijd

De looptijd van de nieuwe CAO bedraagt 24 maanden van 1 juli 2021 tot 1 juli 2023.

2. Structurele loonstijging

•  Per 1 december 2021 worden de salarisschalen en de werkelijk betaalde salarissen verhoogd met 1,5% en -
  • Per 1 december 2022 worden de salarisschalen en de werkelijk betaalde salarissen verhoogd met 2,5%

Ondernemingen die in 2021 al een collectieve verhoging hebben gegeven, kunnen deze verrekenen met de loonstijging van december 2021. Ondernemingen die besluiten in 2022 al eerder dan december 2022 een structurele loonstijging te geven, kunnen deze verrekenen met de loonstijging van december 2022. Dit kan alleen indien de verrekening dusdanig gebeurt dat de werknemer er niet door wordt benadeeld.

3. Eenmalige uitkering

In januari 2022 ontvangen medewerkers een eenmalige uitkering van bruto 250 euro. Parttimers ontvangen deze uitkering naar rato.

4. Werkgroep “CAO teksten”

De verbetervoorstellen vanuit de Werkgroep ‘cao teksten’ worden overgenomen. Dit betreffen geen inhoudelijke wijzigingen.

5. Nieuwe werkgroep cao partijen

Gedurende de looptijd van de cao stellen cao-partijen een werkgroep samen om de huidige bepalingen in de cao rondom werktijden, arbeidsduur en toeslagen nader te analyseren. Daarnaast zal ook het thema thuiswerken worden geagendeerd. Beide partijen kunnen ook andere cao onderwerpen aan de orde stellen. Voor het einde van de looptijd van deze cao koppelt de werkgroep de resultaten terug aan cao partijen. De werkgroep bestaat uit vertegenwoordigers van zowel werkgevers als werknemersorganisaties.