Reorganisatie Jumbo

Doe mee met de acties

Door Redactie 26 mei 2021

Afgelopen maand hebben wij veel vragen binnengekregen over de reorganisatie. Wellicht ben jij en veel van jouw collega’s boventallig verklaard, terwijl de werkzaamheden blijven bestaan.

jumbo kar

Daarnaast wordt door jouw werkgever gezegd dat je kan -zo niet moet- solliciteren op een andere functie, terwijl deze functie  veel gelijkenis vertoont met de oorspronkelijke functie. Om jou zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, is er speciaal voor jou een aparte werkgroep opgericht.

Om alle vragen zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden hebben wij diverse malen getracht informatie te krijgen van jouw werkgever. Helaas hebben wij nog niet alle benodigde informatie ontvangen. Maar onze juristen gaan door met het verzamelen van informatie zodat je zo goed mogelijk bijgestaan kunt worden in deze onzekere periode. Daarnaast zijn wij benieuwd naar de rol die de ondernemingsraad heeft gespeeld. Ben jij goed op de hoogte gehouden door de ondernemingsraad? De ondernemingsraad zou immers ook jouw belangen moeten behartigen.

Doe mee met acties van de supermarktmedewerkers en maak samen een vuist

Heel veel van jouw collega’s zijn boos door deze reorganisatie, mede door de onzekerheid die het met zich meebrengt. Maar ook doordat er nog geen cao is. Belachelijk, na een jaar keihard werken in de supermarkt tijdens COVID-19. Ongekend als je ziet hoeveel omzet alle supermarkten de afgelopen jaren hebben gedraaid door onder andere jouw inzet. Al een jaar zijn veel van jouw, collega-supermarktmedewerkers, van alle formules, aan het actie voeren voor een cao met een goede salarisverhoging en behoud van toeslagen. Dat terwijl de salarissen van de supermarkten fors achterlopen en daar moet een keer verandering in komen. Daarom eisen wij 5% per jaar met het behoud van toeslagen. Want ook de toeslagen willen de kruideniers van jou afpakken. Meer informatie over de stakingsdagen krijg je via onze facebook pagina https://www.facebook.com/supermarktfnv. Sluit je aan, kom mee staken en maak een vuist!

Wat kan je doen?

• Neem contact op met de FNV-bestuurder: margje.vanderwoude@fnv.nl of 06 34 18 43 69
  • Word lid van de FNV supermarkt facebook pagina https://www.facebook.com/supermarktfnv
  • Heb het hierover met je collega’s en deel deze brief met leden en niet leden
  • Neem deel aan de stakingsdagen! Staken is een recht!
  • Peil de actiebereidheid onder je collega’s en sluit hen aan bij de vakbond
  • Teken niets voordat er goed naar gekeken is en ga niet zomaar akkoord met veranderingen/ verslechteringen. Bij juridische vragen: bel onze juridische dienstverlening op 088 3680 368.