Nieuwe ronde, nieuwe kansen cao brocacef

Door Redactie 02 oktober 2020

Op woensdag 30 september 2020 was de eerste ronde van de cao-onderhandelingen met jullie directie. Een tijd lang lag er geen nieuwe cao. We zijn vol goede moed begonnen en gaan er vanuit dat er een mooie cao komt met onder andere een goede loonsverhoging. De overige voorstellen staan in de brief die we hier bijgevoegd hebben.

Wat is besproken

De directie en de bonden (CNV Vakmensen en FNV) hebben de eigen cao-voorstellen toegelicht.
Wij hebben erbij gezegd dat we eerst overeenstemming willen over de loonsverhoging en dan onderhandelen over de andere punten. We weten dat Brocacef vorig jaar en dit jaar een kleine loonsverhoging heeft betaald.
Maar jullie verdienen meer! Daarom willen we dat iedereen met terugwerkende kracht een loonsverhoging van 5% of € 0,70 per uur erbij krijgt. Het gaat heel goed met Brocacef. Jullie zorgen er elke dag voor dat de klanten goed bediend worden en Brocacef een bloeiend bedrijf is. Jullie hebben ook tijdens de 1e coronacrisis hard gewerkt! Daar mogen jullie voor beloond worden.

Hoe nu verder

Op 29 oktober 2020 komen we weer bij elkaar. Dan gaan de onderhandelingen echt beginnen.